donderdag 29 mei 2014

Rondje racefiets: Vette basloop op de pedalen

Je bent ergens mee bezig en opeens schiet je wat te binnen dat direct gebeuren moet om er vanaf te wezen. Maar ik stel het uit. 

Een basloop van een nummer van Jack White zit dwars. In zestienden is het een snelle riedel, waarbij de dirigent het nummer het graag wat sneller in telt. Voor een vette groove. Van huis naar Garmerwolde, Ten Boer naar Zuidwolde en terug (27,9 km.) spookt het door mijn hoofd. 

Thuis hang ik nog in wielertenue direct mijn bas om de nek: het nummer heeft vijf mollen en staat dus in Des. Het loopje begint in Bes en ik moet mijn pink strekken om bij de Des te kunnen op de E-snaar. En daar peins ik over, ga ik die Des op de A- of E-snaar pakken? M'n pink laat me niet ik de steek: op de E dus.

De volgende keer pak ik eerst mijn bas en pas daarna de racefiets.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten