vrijdag 6 juni 2014

Rondje racefiets: Zonkracht 6 of 7

Vandaag schijnt de zon op een vreemde manier wanneer ik langs Noorddijk fiets. Fel, maar dat niet alleen. Schuin voor me in de verte lijkt het ook nog of er een soort van bleekmiddel over het landschap is uitgegoten. Weilanden, bomen, tot sloten aan toe zijn de gewoonlijke kleurcontrasten uitgefilterd. Diffuus licht, maar wel fel.

Misschien komt het door de dag van morgen die eraan zit te komen, dan gaat de temperatuur flink omhoog hoorde ik op Radio 2. Met zonkracht 6 en misschien zelfs 7. Ik heb geen idee wat dat betekent, maar insmeren is geen slecht idee volgens diezelfde stem op de radio. Sterker nog: 'Wees voorzichting' is de boodschap.

Het stemmetje in mij zegt dat de pedalen weer lekker rondgaan en dat het nu echt tijd is voor de korte broek. Een waarschuwing is niet voor niets, met ‘Verzorgende zonnemelk factor 20 Medium’ ga ik me bewapenen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten