donderdag 26 juni 2014

Rondje racefiets: Rustig als een brug

Op het moment dat ik de bocht om fiets zie ik het al. De Ruischerbrug staat open, of dicht. Hoe je het maar bekijken wil: of je er overheen moet of onder door. Omdat ik vind dat ik haast heb duurt elk moment voor de slagboom lang. En die vrachtboot in de verte is er ook nog lang niet. Twijfel: terug om een andere route te kiezen, verder langs het kanaal of op de plaats rust. Tergend langzaam nadert het schip, rustige golfjes voor zich uit rollend. Het heeft wel wat en daarom blijf ik toch wachten. Eindelijk voorbij gevaren is het de beurt aan de brug die naar beneden kan. Bijna niet te zien, maar tergend langzaam komt het dek naar beneden. Zo kalm en bedaard dat ik aan het eind mijn haast allang kwijt ben. Wat je noemt een rustgevende brug. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten