zaterdag 28 juni 2014

Rondje racefiets: Kapotte duif

In de verte een kraai die zich vooroverbuigt. Dichterbij gekomen springt het beest weg en zie ik de reden: een kapotte duif pal onder het spoorviaduct aan de Winsumerweg. Open gereten bij de borst hangt er vlees uit, op het asfalt vlekken bloed. Die kraai weet zich er wel raad mee. 
Een eind verderop langs het Van Starkenborghkanaal een wegwijzer: Oostum 4 km. Met de auto een bochtige weg die voorzichtig gereden moet worden. Op fiets gaat het makkelijk en die bochten zijn met mijn beperkte stuurmanskunst goed te doen. 
Ik denk er allang niet meer aan, maar ben blijkbaar toch in de stemming. Bovenop de wierde het kerkje van Oostum met daarnaast het kerkhof. Voor mij het keerpunt om terug te gaan naar huis, voor die duif gun ik het als eindbestemming met dat mooie uitzicht. Benieuwd wat er straks nog te vinden is, naar het schijnt zijn kraaien vlijtige opruimers.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten