dinsdag 1 juli 2014

Rondje racefiets: Craquelé fietspad

De brievenbus thuis hoeft niet bang te zijn voor een brief van Justitie voor een snelheidsovertreding. Vlak voor Adorp wordt gewaarschuwd voor radarcontrole, de maximum snelheid bedraagt 50 km/uur. Natuurlijk is dat voor het verkeer op de N361, maar ik zit ernaast op de racefiets en haal met wind tegen met moeite 20 km/uur. Het fietspad waarover ik voort ploeter helpt ook niet mee: ribbels en hobbels, soms een restje schelpen, vaak kaal afgesleten asfalt. Een craquelé fietspad. Tijdens deze rit over een afstand 20 km. fantaseer ik over de Tour de France, met tochten van een veelvoud van mijn afstand. De kasseien van Parijs-Roubaix, vergeleken daarmee is dit een biljartlaken. Niet klagen dus, gewoon doortrappen.
In tegenstelling tot die rondes waar het parcours vastligt maak ik zelf keuzes. Heen met wind tegen in de drukte van de N361, terug in de stilte van het Koningslaagtepad richting Zuidwolde, wind in de rug. Afzien en ontspanning, twee werelden in één tocht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten