maandag 6 april 2015

Rondje racefiets: Voorzichtige bloesem

Ben het steeds aan het uitstellen, er is altijd wel wat en anders heb ik nog m'n beste smoes paraat. Te koud. Dat zeg ik hardop, en wanneer het zo uitkomt zachtjes in mezelf. De temperatuur boven de 10C en de zon moet schijnen. Als koukleum heb ik dat gewoon bedacht.
Vandaag is er echter geen ontkomen aan, het voorjaar doet iets meer dan alleen maar weifelend om het hoekje kijken. Fietskleding uit de kast gehaald, helm op, en op de pedalen.
Stom van mezelf die smoes, kom ik achter nog voor ik de straat uit fiets. Zit zo in m'n hoofd dat ik vergeten ben wat die fiets met me doet.
Vrij uitzicht over velden, een tandje bij, verre wolken boven landerijen, bij-schakelen, dicht langs de eerste voorzichtige bloesem aan die boom. Gevoel van vrijheid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten